Z-sukupolvi on matkalla - onko yrityksesi valmistautunut?

09.03.2018

Nuoret, jotka ovat syntyneet 2000-luvulla ja myöhemmin, ovat se sukupolvi, joita digitaalisuus yhdistää eniten. Tämä sukupolvi on kasvanut digitalisaation parissa. Heille Netflix, Snapchat ja pikaviestimet ovat täysin normaali ja luonnollinen osa arkea. Muiden sukupolvien kohdalla puhutaan vallankumouksesta. Miten voimme sopeutua sukupolveen Z, kun he saapuvat työelämään?

Longfield Acadamy haastatteli 15-vuotiaita nuoria, jotka auttoivat meitä selvittämään, mitkä sovellukset ja laitteet ovat tärkeimpiä, ja miten teknologia vaikuttaa heidän elämäänsä.

Tutkimuksesta selvisi, että mobiililaitteet ovat ensisijainen valinta ja niitä käytetään päivittäin, ja vasta niiden jälkeen tulevat kannettavat tietokoneet ja tabletit. Googlea, Instagramia ja Snapchatia käytetään moneen eri tarkoitukseen, mukaan lukien sosiaalinen kanssakäyminen sekä esimerkiksi inspiraation ja tutkimuksen etsiminen. Facebook ja WhatsApp ovat sovelluksia, jotka eivät ole yhtä mukavia käyttää.

Digitalisaation myötä myös vaatimukset ovat muuttuneet. Aikaisemmin posti on ollut ensisijainen viestintäalusta. Ajat ovat muuttuneet, ja Z-sukupolvi haluaa saada nopeasti tietoa, palautetta ja vastauksia sekunneissa. Kärsivällisyys ei ole tämän sukupolven vahvuus, ja se tulee haastamaan myös työnantajia. Voimme tulla vastaan tarjoamalla heille saavutettavuutta milloin ja missä tahansa, kuten antamalla nopeaa palautetta työpaikkahakemuksista.

Koska mobiililaitteet ovat ensisijainen valinta, on meidän myös tarjottava esteettömyyttä kaikille laitteille, ja asettaa mobiiliversiot ensisijaiksi. Z-sukupolvi haluaa sisällöt mieluummin liikkuvana kuvana, kuin tekstinä, joten meidän on kehitettävä edelleen kykyämme luoda videosisältöjä. Yksi vinkki on tehdä lyhytelokuvia sen sijaan, että julkaisisi artikkelia aika ajoin. Uutta sukupolvea kannustetaan henkilökohtaisiin suosituksiin, ja he luottavat tunnettujen tuotemerkkien toimintaan. Tuotemerkkien brändäys ja jakelu ovat siis tärkeä osa tulevien opiskelijoiden, asiakkaiden ja työntekijöiden houkuttelemista. Sosiaalinen media on avain.

Me tulemme tarjoamaan arvokkaita vinkkejä, joiden avulla yrityksesi on houkutteleva sukupolvelle, joka on jo matkalla työelämään. Onko sinulla jo nyt tarve uusille työntekijöille? Autamme sinua mielellämme! Ensisijaisia kohderyhmiämme ovat juurikin tuleva Z-sukupolvi sekä nykyisin opiskelevat nuoret osaaja. Siksi meillä on runsaasti tietoa siitä, miten rekrytointi tässä kohderyhmässä tapahtuu parhaalla mahdollisella tavalla.

Teksti: Victoria Adamczak

Täällä voit ottaa meihin yhteyttä!

Yhteistyökumppanit